Paula goes Down Under

Op naar een nieuw wwoof-avontuur!

Lieve trouwe webloglezers
Laughing


Hier weer even een teken van leven! Ik ben nu een nachtje in Rockhampton. Vanmiddag heb ik Annette, haar ouders en de dieren gedag gezegd. Dat was, na 4 weken, wel even moeilijk! Annette en ik stonden allebei te huilen bij de busstop haha

Wink
Kreeg warme sokken en een sjaal mee (want de avonden en ochtenden zijn koud in de outback) en een sandwich, heel lief! Ook een stuk pompoen-dadel cake ingepakt, want daar heb ik er tijdens mijn verblijf 4 (!) van gemaakt en ik ben verslaafd en dat terwijl ik niet eens van dadels houd haha!

Maargoed ik ben ook weer toe aan een nieuw avontuur, dus het was wel tijd om te vertrekken. Morgen pak ik de bus naar Alpha, om daar 1 of 2 weken op een heus cattle station te gaan werken. Dat wordt waarschijnlijk een hele andere wwoof-ervaring, aangezien daar continue werk aan de winkel is en geld verdiend moet worden. Annette heeft haar dieren als hobby, dus ik verwacht dat ik hier harder zal moeten werken, maar ook meer mensen om me heen zal hebben. En niet alleen paarden, maar ook koeien en hopelijk ook wildlife, want Betty en Owen (mn nieuwe gastouders haha) vangen ook gewonde wilde dieren op! Klinkt allemaal erg gaaf, dus hopelijk is het dat ook! Maandag gaan we vee drijven, voor 2 dagen! Erg veel zin in, want zoiets heb ik altijd al eens mee willen maken! Ik ben heel erg benieuwd en laat jullie natuurlijk weten hoe het was/is! Ik gok dat ik daar wat meer in de middle of nowhere zit dan bij Annette, dus als jullie niks van me horen dan heb ik geen internet of telefoonbereik... No worries

Wink

Goed, ik zal nog even vertellen wat ik de afgelopen weken nog bij Annette heb meegemaakt, naast de dagelijks terugkerende activiteiten. Inmiddels heb ik de stationwagen (weer een automaat, ben echt fan nu) van opa en oma al meerdere keren geleend. Ik voelde me eerst wat bezwaard, maar ze bleven maar zeggen dat ik die auto mocht gebruiken en oma stuurde me ongeveer naar de stad op een gegeven moment (´You can borrow the car tomorrow if you want to go into town´), dusja, dan doen we dat maar haha! Ben ook meerdere keren met de honden naar het meer gereden om daar met ze te wandelen. Er is daar een mooi pad waar de honden lekker los kunnen rennen en waar Mickey het water in kan rennen als hij weer eens oververhit raakt. Dus erg leuk om daar met hen naartoe te gaan!

Het nieuwe hondje is echt heel leuk! Ze is 1 jaar, maar gedraagt zich als een pup. Mickey en zij worden steeds dikkere vrienden en beginnen steeds meer te spelen. Mickey is alleen stuk groter dus soms doet hij iets te dol en wordt ze bang

Wink
Ze heet trouwens: ´Meisje´! Heb een hele avond namen zitten bedenken met Annette, want het asiel had haar ´Kitty Cat´ genoemd, omdat ze de hele tijd piepgeluiden maakt en als een kat klinkt, aldus het asiel... Dat kan natuurlijk echt niet! Hebben erg gelachen bij het bedenken van namen, want Annette vroeg naar Nederlandse woorden die op Meisje sloegen, maar ´Springen´ en ´Kwispel´ kon ze niet uitspreken ;) Ik zei dat het gepiep eerder aan een muis deed denken, dus Mouse... En toen zei Annette: maar dan hebben we Mickey en Mouse! Uiteindelijk vroeg Annette naar NL voor girl en dat is het dus geworden. Wel iets verbasterd, zodat het uitspreekbaar is voor Aussies: Mysha - haha!

Annette was de afgelopen week in Brisbane bij familie. Haar stiefdochter is terminaal. Ze zou maar 4 dagen gaan, maar ze is langer gebleven omdat het einde in zicht leek... Het hele weekend heeft het keihard geregend hier, dus ik kon weinig doen behalve films kijken... Zou gaan paardrijden met Ilea (Annettes dochter) maar daar was het veel te nat voor, dus uiteindelijk kwam ze alleen lunchen en ze bracht meteen een hele dvd collectie voor me mee! Annette heeft de honden altijd op haar kamer snachts en Meisje op bed, dusja... daar zat ik nu ook mee! Ik ben dol op dieren, maar niet in mn bed! Meisje uitleggen dat ze daar niet op mocht slapen zou me echter meer slaap kosten dan het gewoon toelaten, dusja... Ze werd elke keer vroeg wakker en zodra ze zag dat ik mn ogen opende, rende ze blij kwispelend richting mn gezicht om me een lekkere lebber te geven... aaaaah!

Wink

Ik ben ook nog een halve dag naar The Bundaberg Show geweest. Die is elk jaar, 3 dagen lang. Leek me wel leuk om kijkje te nemen bij zo´n evenement met allemaal locals! Ben eerst helemaal verkeerd gereden met de auto, dus dat begon goed haha en toen mocht ik 21 Dollar afrekenen voor mezelf en de auto! Was die Australische prijzen even vergeten... ! Het was erg leuk, maar niet 21-dollar-leuk

Wink
Er was een kermis en kraampjes die ik niet zo interessant vond, maar de show zelf was wel leuk! Er werd gesprongen (altijd leuk om te zien, dan denk ik altijd: ik wil dat ook zo goed kunnen!) en er werd Western gereden: Team Penning Event, waarbij 3 ruiters (cowboys) 1 koe uit een kudde moesten drijven en deze in een hok moesten zien te krijgen. Die Westernpaarden zijn echt te gek! Zo wendbaar en zo mooi! Was gaaf om te zien! Ookal was ik ook wel een klein beetje voor Team Cow, die soms op wonderbaarlijke manier toch door een muur van paarden en ruiters konden breken! En 1 koe ging gewoon liggen dus daar konden ze ook weinig mee haha!

Uiteraard nog even paardenpraat: Ben nog een keer samen met Annette gaan rijden in het bos. Dit keer met de andere 2 paarden Slim en Ziggy (de oudjes). Het tweede gedeelte van de rit heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en ben ik op Ziggy geklommen (het erg frisse en fruitige oudje haha). Zodra ik op hem zat, voelde hij weer als een raket die afgeschoten ging worden, maar Annette had me inmiddels verteld dat hij er nog nooit vandoor is gegaan en gewoon graag flink doorstapt. Dus ik was relaxter en hij bleek helemaal prima! Kon hem met een losse teugel rijden. Toen we gingen draven dacht ik weer dat hij er vandoor ging schieten, maar ook dat ging prima. Was echt blij dat ik toch nog even op hem gereden heb!

Op Cooper konden we een poos niet rijden omdat hij een ijzer verloren was. 2 dagen geleden toch nog gereden en dat was ook een avontuur. Hij wordt veel te weinig gereden (Annette wil hem misschien verkopen) en daardoor moet hij steeds weer wennen in de wei. Hij heeft zich ook aangeleerd om heel moeilijk te gaan doen als je wilt dat hij galoppeert, zodat hij het niet hoeft te doen. Hij gaat een soort op en neer springen en ik was ook best onder de indruk, dus ik kan me voorstellen dat veel mensen dan denken: laat maar! Was ook mijn gedachte, maar heb uiteindelijk toch doorgezet omdat ik totaal niet het gevoel had dat hij me eraf probeerde te gooien. Uiteindelijk toch nog een mooi stuk gegaloppeerd! Heerlijk gereden op allevier de paarden: hele leuke paardjes, die ik allemaal nu al mis, net als de honden

Wink

De laatste 2 dagen van mijn verblijf was Annette´s broer uit Nieuw Zeeland over. Ik zou hem van het station halen samen met oma, rond 7 uur, maar toen we daar aankwamen hoorden we dat trein gestrand was en er pas rond 11 uur zou zijn! Dus maar weer terug naar huis en ja, wat doe je als je zo lang moet wachten? Nog maar een pompoen-dadel cake maken haha (Suske, ik weet zeker dat je wilt dat ik op de Guldendreef blijf wonen)! Eenmaal op het station zag ik een man lopen waarvan ik dacht dat het oma´s zoon weleens zou kunnen zijn, maar ze reageerden helemaal niet op elkaar. Even later stond hij bij de parkeerplaats en bleek het hem inderdaad te zijn! Ik herkende iemand die ik nog nooit gezien had haha! Ik verwachtte ook een hereniging a la Spoorloos, want ze hadden elkaar al 1 jaar niet gezien, maar hij gaf oma een kus en zei ´hallo´... Haha! Maar in tegenstelling tot wat ik van hem dacht, bleek hij een enorme prater! Hij kwam bij mij lunchen en avondeten en hij stopte niet met praten! Hij wilde op een gegeven moment een programma zien, maar we hebben er niets van gezien, omdat hij alleen maar praatte! Haha!

Gisteravond heb ik Annette van het station gehaald. Fijn om haar nog even te zien voordat ik wegging! Nu op naar een nieuw avontuur! Zal proberen ook nog wat nieuwe fotos te plaatsen van mn wwoof-avontuur (heb er 135 gemaakt daar haha)! Zit nu bij de McDonalds te internetten dus hopelijk lukt het... Zag net een hond rondrennen op een kruispunt en baalde dat ik geen telefoonnummer van dierenbescherming heb, maarja ben bij de Mac en wie zitten daar natuurlijk ook: politieagenten! Opgelost

Wink

Veel liefs van mij uit Rocky

Wink

Reacties

Reacties

Saskia de Bruijn

Moppie!!

Yes, je wordt nu een écht McClouds Daughter, ontzettend veel plezier op je nieuwe Wwoof-adres!

Je verhalen tussen alle dieren klinken wederom heerlijk! Op het met de honden samen slapen dan... zou ook niet blij worden van zo'n lebber op de vroege ochtend... Ik word nu gewekt met een hoop 'melkgolven' van Daan die terugkomen na de voeding... Weet eigenlijk niet wat beter is, hahaha ;-)

HAVE FUN!!
Mis je!
X

Zus Sas

Leuk verhaal en leuke foto's weer!
Heel veel plezier op je nieuwe adres. Ik ben ERG benieuwd...
Dikke kus!

Inge

Heerlijk om jouw verhalen te lezen als ik eventjes wat werkafleiding nodig heb op vrijdagmiddag :-)

Superleuk wat je allemaal meemaakt.
Die herinneringen neem je mooi mee straks.

Enjoy!!

x

Saskia

Leuk zeg, en klinkt weer spannend allemaal (behalve de rodeo ;-)). Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen! xxx

Suske

Leuke pica's Chick ;-) !

Peter

Ik dacht dat je juist wel van een beest in je bed hield...

Marjan

Haaij Paula, ik heb eiiiiidelijk de tijd om eens lekker rustig je reisavonturen bij te lezen; je lijkt idd wel een personage uit McClouds Daughter!! Heerlijk al die buiten en beesten verhalen. Ik kijk uit naar je cattle station verhalen. Have fun! hartelijke groet van Marjan

Martijn (die van Tamara ;)

Klinkt allemaal weer fantastisch! Blijf schrijven, leuk, ik lees ze allemaal :)

Penny

Chica! Wat een verhalen weer, je beleeft ook overal maar weer een avontuur! Ik ben benieuwd naar de McLeods Daughter experience :)

sabine

Heerlijke verhalen weer, geniet elke keer weer mee :-) ben benieuwd naar je volgende avonturen!!! Geniet ervan, Dikke KusKus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba