Paula goes Down Under

Wwoofen in Bundaberg

Lieve allemaal!

Inmiddels ben ik alweer 2 weken aan het wwoof-en bij Annette in Bundaberg. Time flies! Het is hier heel relaxt. De boerderij ligt 15 km buiten het centrum van Bundaberg, dus het is hier heel rustig en groen. En elke dag zie ik 10-15 kangaroes en wallabies rondspringen! Begon al bijna te twijfelen of die wel echt in Australie voorkomen

Wink
Over de kakkerlakken, waarvan ik er ook elke dag wel 1 zie, heb ik het liever niet, brrr!

Mijn taken hier zijn: voor de dieren zorgen (4 paarden, 1 hond, 3 katten en 6 kippen), koken, tuinieren en stofzuigen. Ohja en ik kan elke dag paardrijden. Pff, zwaar leven... Tussendoor heb ik nog veel vrije tijd over, dus het voelt helemaal niet als werk. Ik ben zelfs blij als ik iets nuttigs kan doen, want ik slaap hier gratis (heerlijk even geen dorm met 8 andere mensen) en ik eet hier gratis en daar wil ik wel iets voor doen!

Annette is een hele aardige vrouw (57 jaar). Ze is getrouwd, maar haar man Andy werkt en woont in Brisbane. Hij komt af en toe een weekend thuis (afgelopen weekend heb ik hem ontmoet) en dus woont Annette vooral alleen. Ze werkt fulltime en ik zorg daarom van ma-vrij voor de dieren. Opa en oma (Annette´s ouders van 80+) wonen ook hier op het terrein, dus ik ben niet helemaal alleen en drink af en toe een kopje thee met hen.

Mijn dagen zien er ongeveer zo uit: Kwart over 7 opstaan, aankleden , dieren voeren en de dekens van de paarden afdoen. Ontbijten en daarna vaak stofzuigen en/of tuinieren. Dan lunch en daarna even relaxen. Rond uur of 2/3 ga ik met de hond wandelen, paardrijden en koken. Dan de dieren weer voeren en dekens opdoen. En verse eitjes rapen! Annette is rond half 6 thuis. Dan eten we samen en brengen vaak de rest van de avond voor de tv door.

Mijn favo activiteit is het gras maaien. Er is hier heel veel gras en dat wordt gemaaid op zo´n wagentje, dus ik kan lekker rondscheuren op de grasmaaier. Helemaal in mn nopjes haha! Het bij elkaar harken van gras en bladeren is iets minder... En het wordt hier heel snel heet (ik wil niet weten hoe de zomer voelt) dus ik probeer mijn klusjes sochtends te doen. Met al die haren in huis van de katten en hond ben ik ook elke dag aan het stofzuigen. Het mag minder vaak, maar ik word helemaal kriegelig van die haren en rondslingerende kattenbrokken haha! De meeste avonden kook ik en dat is erg leuk om te doen. In eerste instantie was ik niet zo enthousiast, want ik ben niet zo´n keukenprinses. Maar ik word nu uitgedaagd om creatief te zijn en ik heb alle tijd om dingen uit te proberen, dus ik begin er lol in te krijgen! Annette is ook geen vleeseter, dus ik kan gewoon heerlijk vega koken!

Ik zal de dieren aan jullie voorstellen! Allereerst Mickey, een grote Greyhound (hazewind). Een superlieve hond. Ik weet nu al dat ik die ga missen straks

Wink
Hij gaat de hele dag overal mee naartoe en elke middag maken we samen een wandeling langs de weg. Hij kan echt keihard rennen (is gered uit de racehondenwereld - Annette heeft net zo´n zwak voor dieren als ik ;)) en de eerste dagen schrok ik me rot als ik hem riep en hij als een malle aan kwam scheuren haha! Gelukkig rent hij altijd voorbij en kan ik staande blijven.

De paarden: 2 oudere paarden - Slim en Ziggy van 20+, Cooper van 8 jaar en Archy van 5 jaar. Slim is een mooie Palomino en is duidelijk een oudje. Staat continue te slapen. Met rijden is hij hard work, want hij staat het liefst stil haha. Buiten is hij wel iets beter te rijden dan in de wei. En ik kan heel goed op hem oefenen zonder zadel (As, je zitles heeft zn vruchten afgeworpen hoor!).
Van Ziggy zou je niet zeggen dat hij net zo oud is als Slim. Hij laat zich niet vangen in de wei, wil niet stilstaan met opzadelen en met rijden al helemaal niet haha. Annette zei al dat hij voorwaarts was, dus ik dacht: mooi, daar houd ik van! Maar ik kon hem amper stoppen! Ik zat koud op zn rug en hij draafde al weg. En toen ik in draf wilde gaan, ging hij in galop. Een uitdaging dus! Er zit wat Arabisch bloed in hem, dus dat zou weleens de verklaring kunnen zijn...
Cooper (Quarterhorse) was in het begin een beetje chaggi, maar is nu een leuk paard. Volgens Annette raakt hij beetje uit zijn doen omdat er steeds andere mensen zijn die voor hem zorgen. Om te rijden is hij ook leuk. Voorwaarts, maar wel goed te houden

Wink

Archy (half Quarterhorse) is echt een schat! Hij wil heel graag aandacht van mensen en komt altijd naar me toe voor een knuffel. Heel grappig is dat hij graag op zn buik geaaid wil worden en als ik niet de juiste plek aai, draait hij zich quasi vermoeid om en wijst met zn neus de juiste plek aan. Net zolang totdat ik de juiste plek te pakken heb haha! Hij is verder echt een kleuter en altijd op zoek naar iets dat hij kan slopen.. Met rijden moet hij nog wel wat leren. Hij wil graag hard, maar moet juist rustig lopen. Maar ook hij is goed te houden. En hij is in het bos beleerd, dus buiten is hij superfijn te rijden.

De paarden lopen 24/7 in de wei + klein bos erachter en in het weekend gaat het hek open, waardoor ze ook de tuin in kunnen en rond het huis kunnen lopen. Heel gezellig is dat! Vooral Slim is heel lollig, want die verschijnt regelmatig voor het raam of in de deuropening (hij kan de deur openen) op zoek naar iets te eten.

De katten: alle katten zijn aan komen lopen en waren ooit wild. Inmiddels zijn ze alledrie heel lief en aaibaar. Maddy is een behoorlijk gezette veelkleurige (lapjes?) kat (maar Aniet, hij past alsnog 2x in Kash denk ik haha

Wink
), Max, een zwarte kater en Jade, een grijze, cyperse, kleine poes. Jade is degene die zoveel mogelijk op schoot wil zitten. Zoveel dat ik soms denk: pfff, nu even opzouten haha! Ik wist niet dat ze mijn kamerdeur open kon maken, dus ik werd een keer sochtends wakker en toen lag ze bij me op bed! Dacht echt even dat ik gek geworden was: hoe kan ze ooit binnen zijn gekomen? Maar toen zag ik de deur op een kier staan... Naar de andere katten toe is ze echt een linkerd. Als ze te dichtbij komen begint ze te blazen. De andere 2 zijn wat vreedzamer, zijn meer buiten en komen af en toe langs voor een knuffel.

De kippen: geen namen (misschien moet ik de taak op me nemen om ze een naam te geven, ze zorgen tenslotte voor heerlijke eitjes elke dag ;)). Het zijn 6 hennen: 2 witte, 2 bruine en 2 zwarte. ´s Middags vanaf 3 uur gaat hun hok open en mogen ze een paar uur door de grote tuin scharrelen. Blije kippen dus

Wink
Als ik met voer aan kom lopen, rennen ze meteen achter me aan en de zwarten (de grootste linkerds) beginnen soms zelfs te springen om bij de inhoud van de emmer te kunnen. Best eng hoor, springende kippen haha! Verder is het ´s ochtends een uitdaging om hun ren in te lopen zonder dat zij naar buiten rennen. Sta altijd te goochelen met voer, de deur openen en met mn voet de kippen tegenhouden én tegelijkertijd naar binnen lopn haha!

De weekenden zijn hier anders dan de doordeweekse dagen. Ik kwam hier aan op een vrijdag, dus tijdens mijn eerste weekend kon Annette me alles uitleggen. Daar was ik heel blij mee, want als ik doordeweeks was gekomen, had ik het allemaal zelf uit moeten zoeken de eerste dagen. Moest ook meteen doen alsof ik thuis ben en dat vond ik eerst wel lastig. Voelde me zo aso als ik Annette´s koelkast opentrok om iets te eten of drinken te pakken haha. Nu niet meer hoor

Wink

Afgelopen weekend ben ik met Annette en haar moeder naar Bundaberg gegaan. Zij wilden een crafts show bezoeken en ik had wel zin om even in de bewoonde wereld te zijn. Ik was snel klaar met die show, want al die crea bea dingen zijn niks voor mij haha! Dus ik ben ergens gaan zitten met een bakkie en al snel schoven er 3 dames aan, waarvan 1 meteen vroeg: Are you a backpacker? Goed, tot zover mijn illusie dat ik een local leek haha! Heb even gezellig met de dames gekletst (vrijwel iedereen bij de show was vrouw en 50+). Ze vroegen zich vooral af wat mijn moeder ervan vindt dat ik helemaal alleen in Australie zit... heb maar gezegd dat mijn moeder in ieder geval blij is dat het nu Australie is en niet Afrika

Wink

Zondag zijn we in het bos vlakbij gaan paardrijden. Ilea, Annete´s dochter (mijn leeftijd) ging ook mee. Ik reed op Archy en zij om en om op Cooper (we konden geen 3 paarden meenemen omdat het paard dat alleen overblijft dan te gestresst raakt). Heerlijk relaxt ritje! We eindigden bij een meer. Daar de zadels van de paarden afgehaald en onze schoenen uit en op de paarden te water! Archy is altijd op zoek naar eten, dus die ging recht op de smakelijke waterlelies af, terwijl Cooper genoot van het water en als een gek met zijn beide voorbenen in het water ging stampen tot we allemaal nat waren haha! We wilden na het rijden naar de bios, maar we waren te laat terug, dus nu zijn we woensdagavond gegaan: pizza en bios (The best exotic Marigold hotel - geinige film), heerlijk!

Komend weekend ga ik ook weer met Annette buiten rijden. Dit keer met de andere 2 paarden. En als het weer meezit (het regent hier! Jaja jullie hebben nu beter weer dan ik

Tongue out
), gaan we met de honden naar het strand! Ja hondEN, want vanavond komt er een nieuwe hondje! De dierenarts heeft Annette gevraagd om hem tijdelijk op te vangen, omdat de opvang vol zit. Ik vind het helemaal spannend, alsof ik zelf een hond krijg haha!

Annette´s stiefdochter is ernstig ziek (heeft nog maar een paar maanden te leven) en woont in Brisbane. Annette gaat haar 30 mei voor 5 dagen bezoeken en ik heb aangeboden om te blijven en dan voor de dieren te zorgen. Dus ik blijf hier nog even hangen. Heb genoeg tijd voor alles wat ik nog wil doen in Australie en het idee om die loodzware backpack weer op mijn rug te hijsen, trekt me toch nog niet haha!

Ik kan trouwens altijd een auto van opa en oma lenen, dus ik zit niet ´vast´ hier, dat is fijn. Ik zit deze weblog ook in Bundaberg te typen, waar ik met de auto naartoe ben gegaan om even rond te kijken en te shoppen! Gelukkig heb ik eerder al kunnen oefenen met rijden, dus het links rijden gaat nu vanzelf

Wink

Ergens in de week van 4 juni ga ik weer verder met mijn reis. Ik wilde verder gaan met mijn reis, maar het ziet ernaar uit dat ik nog meer ga wwoofen! Heb een positieve reactie gekregen van een jong stel met 2 kids die op een echte ranch met koeien en paarden wonen! Dus hopelijk gaat mijn droom binnenkort in vervulling en word ik een echte cowgirl (McLeods Daughter haha)!

Ik zal wat foto´s uploaden zodat jullie ook een beeld hebben bij mn verhaal! En ik houd jullie op de hoogte!

Veel liefs uit Bundaberg!

Reacties

Reacties

Saskia de Bruijn

Welkom in de wonderlijke Wwoof-wereld van Paula van de Geest....!! :-)

Onwijs leuk om te lezen hoe je de dagen doorbrengt met alle dieren om je heen! Super :-)

En die crea bea workshop had ik ook ingeruild voor een heerlijke cappucino, haha ;-)

Die ranch klinkt ook té gek, hopelijk ga je daar ook echt naartoe!

Lief, geniet ervan!!!!
Dikke knuffels

Penny

Chica! Wat gaaf allemaal ! Ik vind het maar machtig mooi en ben vet jaleoers, liefs!

Zus Sas

Meiiid!
Wat heerlijk dat je nu zo tussen en met de dieren leeft en wat een leuke karakters hebben ze!
Kan me voorstellen dat je Mickey straks zult gaan missen...
En wat leuk dat er een hondje bij komt!! Ik begrijp het helemaal dat het voelt alsof hij voor jou is! Hopelijk is het net zo'n lieverd als Mickey...
Geniet ervan en have fun...

Dikke kus van Sas

Sabine

Wat heeeeeeerrrllijkk om te lezen, Super om te horen hoe je dagen gevuld zijn.. Beter kan eigenlijk niet he?! ;-)
Door je verhaal voelt het alsof ik er ook even bij was, genieten!!!
Benieuwd naar je volgende avonturen!

Kuskus

Saskia

Mooie verhalen weer, en wat een mooi leven tussen de dieren! Hoop dat je geen dieren hoeft te brandmerken op de ranch. Geniet van het weer (toch warm dus, wat fijn!) en van het leven daar!

Eva F

Supergaaf hoor!! Het is vast fijn om de hele dag buiten en met dieren bezig te zijn!
Ben benieuwd naar de Mcleod ranch! Hopelijk zijn daar veel Nick en Dave lookalikes ;) xx

Astrid

wat onwijs gaaf allemaal Paula! heerlijk lijkt me dat! je hebt straks helemaal geen paardrijlessen meer nodig! ;)

Suske

"In eerste instantie was ik niet zo enthousiast, want ik ben niet zo´n keukenprinses. Maar ik word nu uitgedaagd om creatief te zijn en ik heb alle tijd om dingen uit te proberen, dus ik begin er lol in te krijgen!"

Klinkt mij als muziek in de oren ! Ik verheug me al op je thuiskomst ;-) !

Lisette

Waar een reis door Australië al niet nuttig voor is ;).... en voor je verder reist... Gooi die backpack toch eens leeg!!!!!!!

Shelley

Dat klinkt allemaal super! Zou er zelf ook zo een paar weken kunnen blijven! Al was het maar voor de grasmaaimachine haha, (ook) altijd al willen doen!

* jaloers * :P

Geniet van je McLeods Daughters avontuur (met hopelijk wat minder drama :S) en ik moedig je bij deze aan om voorál lekker creatief te blijven koken haha!

Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba