Paula goes Down Under

Brisbane, Noosa en Fraser Island

Lieve allemaal!

Inmiddels ben ik alweer 1,5 week in Australie. Ik ben van Auckland naar Brisbane gevlogen (erg gezellige vlucht, waarbij ik naast een praatgrage Nieuw Zeelander en een Nederlandse jongen zat). In Brisbane ontmoette ik Nick, een Australische jongen die ik nog van mijn reis in Afrika ken. We hadden afgesproken om samen 3 dagen door te brengen, zodat hij mij Brisbane kon laten zien. Conclusie: er is niet zoveel in Brisbane, dus we waren snel uitgekeken haha! We hebben gewandeld, aan de citybeach gelegen, met de veerboot over de rivier gevaren en we zijn naar de bios geweest (The Hunger Games). Hoewel het leuk was om Nick weer te zien, waren 3 dagen samen wel echt te lang, dus het was helemaal prima toen onze wegen weer scheidden
Wink


In Brisbane had ik alvast wat tourtjes geregeld en mijn volgende bestemming was Noosa. Noosa is een mooi en gezellig kustplaatsje met een klein National Park. In het hostel ontmoette ik Julia, een Nederlands meisje, en samen met haar ben ik gaan wandelen door het NP. Een erg mooie wandeling met aan onze linkerkant de oceaan en aan onze rechterkant bos. We hoorden dat we koala´s konden spotten in het bos, dus we liepen vanaf minuut 1 naar boven te turen. Al vrij snel kwamen we een vrouw tegen die vroeg of we koala´s zochten (was het zo duidelijk? Haha) en vervolgens wees ze ons op een boom vlakbij en daar zat er eentje in! En hij was nog wakker ook, wat voor koala´s heel bijzonder is met 20 uur slaap per dag... De wandeling was wat mij betreft toen al geslaagd! Hebben 3 uur gewandeld en na afloop zijn we lekker op het strand neergeploft.

Na 2 nachten in Noosa ben ik doorgegaan naar Rainbow Beach om 3 dagen en 2 nachten naar Fraser Island te gaan! In het hostel ontmoette ik de groep met wie ik zou gaan en we kregen instructies. We gingen namelijk in groepjes van 8 zelf rijden in een 4x4! Alleen in de voorste auto zat een gids. Na het instructiefilmpje wilde ik al bijna niet meer, want dat ging over alle gevaren en dat waren er nogal wat haha! Mijn groepje was echt superleuk! Ik deelde de auto met 3 Ierse meiden, een Zwitserse jongen en 2 meisjes en een jongen uit Nederland. Hebben het heel erg gezellig gehad en veel lol gemaakt! We moesten het rijden verdelen, dus uiteindelijk heb ik niet heel lang kunnen rijden, maar ik was wel helemaal in mijn nopjes. Zo leuk scheuren in een 4x4 en hoe harder je door elkaar geschud wordt hoe beter wat mij betreft haha (Rich weet daar alles van
Wink
).

We zijn naar Lake McKenzie gegaan, een prachtig meer met superhelder water omringd door strandjes en bos. Heerlijk gezwommen! Verder zijn we naar de Champagne pools geweest: ronde poeltjes met zeewater die gevormd zijn tijdens vloed. Was ook heerlijk om daar in rond te dobberen! Verder veel liggen zonnen en mooie uitkijkpunten bezocht. Zwemmen in zee mocht niet in verband met de stroming en de haaien... Het programma was heel relaxt, dus we hoefden ook niet al te vroeg op te staan. Fraser is een erg mooi eiland (grootste zandeiland ter wereld) en we hadden prachtig weer! Merk alleen wel dat NZ me verpest heeft, want door al het moois daar ben ik nu wat minder snel onder de indruk van dingen...

We hebben 2 nachten gekampeerd, maar gelukkig stonden de tenten al klaar
Wink
We hadden in de auto kratten met eten, dus we kookten en aten ooknin onze groepjes. Echt heel erg leuk! ´s avonds gezellig spelletjes gedaan, bij kampvuur gezeten en naar de maan gekeken op het strand. Zowel op het strand als op onze camping dingo´s gezien! De dingo´s in het kamp zijn gewend aan mensen en daardoor zijn ze absoluut niet bang voor ons. Dat heeft wel wat leuke momenten opgeleverd. Zo liep ik op een avond samen met een NL jongen richting de toiletten toen er ineens een dingo voor ons stond. In eerste instantie riepen we naar hem en ik zwaaide dreigend met mijn handtas maar hij was bepaald niet onder de indruk... Toen gingen we achteruit teruglopen (keer nooit je rug naar een roofdier...) maar we knalden al snel tegen een boom aan en toen we vervolgens dingo nr. 2 ook op ons af zagen komen, hebben we gedaan, wat je nooit moet doen: rennen!! Dus we zijn keihard naar de auto gerend, waarop de dingo´s waarschijnlijk dachten: hey da´s een leuk spel! En ze renden achter ons aan. Ik had een glaasje teveel op dus ik lag helemaal in een deuk, terwijl ik dit in nuchtere toestand waarschijnlijk niet zo grappig had gevonden. Die NL jongen dook echt de auto in en ik ben om de een of andere reden nog even omgelopen naar het andere portier. Volgens hem sprong die dingo tegen de auto op, maar dat heb ik helemaal gemist hoor haha! Toen ik even later mijn slippers voor de tent uitdeed, stond er ineens 1 naast me! Dus ik ben de tent in gedoken en heb hem voor z´n neus dichtgeritst. Ik vond het reuzegrappig
Wink


De volgende dag heeft een dingo (waarschijnlijk gewoon steeds dezelfde) uit onze tent een kussen van een ander meisje gejat en hij is ermee het bos ingerend... Ze associeren de geur van mensen met eten, dus je mag echt niets in je tent achterlaten. Ik heb ze ook een keer horen huilen ´s nachts, een beetje zoals als wolven. Zo gaaf, ik waande me eventjes in Afrika! We mochten ´s nachts niet alleen naar het toilet en we liepen ook continue rond met stokken om ze van ons af te slaan haha. Heerlijk die spanning en sensatie haha! Die dingo´s zien er alleen echt uit als superleuke honden, dus ik zei al: ´De kans is groter dat ik gebeten word, dan dat ik die dingo de hersens insla.´ Gelukkig is het beiden niet gebeurd
Wink


Gisteren sliepen we allemaal nog 1 nacht in hetzelfde hostel. Ik was heel moe dus wilde vroeg naar bed gaan, maarja het was karaokenacht! Dus toen ben ik toch gebleven en heb prachtig gezongen met 2 van de Ierse meiden! Ik had zelfs fans: 2 canadeze meiden die vertelden dat ze mij het allerleukst vonden op het podium (ik zong heel erg met gevoel denk ik haha). Verder lekker gedanst dus uiteindelijk toch weer een latertje... Net afscheid genomen van de Ieren en straks de bus in met de andere Nederlanders.

En dan staat me een heel nieuw avontuur te wachten, want ik ga naar Bundaberg en ik word daar opgehaald door Annette. Bij haar ga ik WWOOF-en (Willing Workers on Organic Farms)! Ze woont samen met haar man en op hetzelfde terrein wonen ook haar ouders. Ik logeer bij één van hen in huis en ik ga in en rond het huis helpen en belangrijker: ze heeft 5 paarden die ik ga verzorgen en rijden! Erg veel zin in! Ik ga er in ieder geval 1 week naartoe en als het bevalt, blijf ik langer. Mijn telefoon werkt nu al niet meer en ik betwijfel of ik veel internettoegang heb bij Annette dus als jullie een tijdje niks horen: No worries!

Veel liefs en tot de volgende keer!!

Reacties

Reacties

Penny

Chica! Mooie verhalen weer! Liefs

Saskia de Bruijn

Moppie!!! Heerlijk verhaal weer! Leuk om m'n eigen herinneringen aan Fraser Island weer op te halen! Komt weer helemaal terug zo!

Had je inderdaad nog gesmsst maar denk dat hij dan niet is aangekomen!

Ongelofelijk veel plezier bij je 1e Wwoof ervaring, klinkt héél goed!!

Dikke XXX van ons drieën

Sabine

Wat een heerlijk verhaal weer :-D!!
Benieuwd naar je volgende ervaringen.....
Geniet! Dikke kussss

Inge

Ik vind jou ook het allerleukst op het podium ;-)

Heel veel plezier bij Wwoof!

x

Sandra

Meiiid, wat een leuke verhalen weer!

En ook mooie foto's die je geplaatst hebt.

Enne.... je hoeft in je verhalen niet meer te melden dat je een glaasje té veel op hebt...volgens mij weten de lezers wel dat het alcoholpromillage in je bloed regelmatig "piekt"....hahaha!

Veel plezier! Liefs San en Quint.

Vera

Bloke!

Jeeh! Eindelijk WWOOF'en. Veel plezier daar!

Ik kijk met angst en beven uit naar je volgende verslag (over de paarden), gniffel...

Kus

Schoonenberg

Hé Ruijten,

Ben ik blij dat ik er bij was toen jij 'verpest' werd ;-).

Xie !

Beatrix ; )

Jéééémig Paultje, ben je bijna opgegeten door een Dingo! Zwerf je in je eentje de wereld over, kom je zo nog aan je einde!

Het dier heeft een hoog knuffelgehalte maar aaien? Nou nee!

Zeg de volgende keer dat je voor The Party for the Animals hebt gewerkt, dan laten ze je uit respect wel met rust ; )

Veel plezier bij de paarden!

Eva ( werk)

Hoi Paula,

Weer een prachtig verhaal, ik zie je al rennen met een dingo achter je aan ;-) Heb je mijn mailtje nog ontvangen? Ik zit vanaf begin juli aan de westkust. Misschien tot daar?
Grx Eva

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba