Paula goes Down Under

Byron Bay

Hallo allemaal, daar ben ik weer met nieuwe avonturen!

We zijn sinds maandag in Byron Bay, een heel gezellig stadje! We hadden al veel goede verhalen gehoord en die kloppen aardig. We zitten in een hostel vlakbij het strand en ondanks de slechte voorspellingen is het hier elke dag zonnig en bloedheet! We beginnen dan ook eindelijk een mooie kleur te krijgen! Gelukkig maar, want we irriteren ons al weken aan al die perfect gebruinde lichamen om ons heen

Wink
Byron Bay ademt de sfeer uit van een zonvakantie met de mooie stranden, vele toeristen, uitgaansgelegenheden en surfwinkeltjes. We blijven tot zondag nog hier, dus we hebben het goed naar ons zin! We hebben heel veel aan het strand gelegen, maar toch ook wel een aantal behoorlijk actieve dingen gedaan! Het strandhangen ga ik ook geen 6 maanden volhouden, dus een beetje actie op z´n tijd is meer dan welkom! En zonnige stranden hebben we in Spanje ook, dus als ik alleen daarvoor ga dan had ik me de lange reis kunnen besparen!

Maandag zijn we meteen na aankomst op het strand neergeploft. We waren bang dat het de laatste zonnige dag zou zijn, maar we hebben dus veel mazzel gehad! ´s Avonds zijn we wat gaan drinken in een bar aan de overkant van de straat waar een Spanjaard (ja soms waan je je hier echt in Spanje, Lloret de Mar is er niks bij haha) heel mooi aan het zingen en gitaar spelen was. Er zat daar ook een behoorlijk luidruchtige groep Australiers waar we op een gegeven moment mee aan de praat raakten. Ze nodigden ons uit voor een strandfeestje, maar het begon keihard te regenen dus uiteindelijk hebben we in hun vakantiewoning (ze kwamen uit Sydney) wat met ze gedronken. Pap en mam, het waren mannen én vrouwen hoor

Wink
Heel leuk om met de locals te kletsen over Australie en tips te vragen! Rond een uur of 12 gingen we terug naar het hostel. Daar ontmoetten we onze kamergenoten, een Australier en een N-Zeelander. Zij gingen met een stel nog iets drinken op het strand dus wij besloten, met onze wijn in de hand, mee te gaan! Uiteindelijk tot 3 uur gekletst, dus dat was een geslaagde avond!

Dinsdag zat er daardoor niet veel meer in, behalve op het strand neerploffen haha! En een beetje shoppen. Alles is echt giga duur hier, dus vooral ´kijken, kijken, niet kopen´!

Woensdag was het hoogtepunt van de week, want we gingen zeekajakken! De eerste uitdaging was de zee inkomen, door de hoge golven heen, zonder om te slaan... Uiteraard kregen we wat hulp van de ervaren kajakkers die ons een behoorlijk stuk door de goven duwden. Maar daarna moesten we toch echt zelf aan de bak en keihard peddelend door de hoge golven! En het is ons gelukt hoor

Wink
Eenmaal in rustigere zee konden we iets rustiger peddelend op zoek gaan naar wildlife. En dat duurde niet lang, want al snel spotte één van de instructrices een dolfijn! En nog 1.... en nog 1.... en nog 1..... we werden omringd door minstens 20 dolfijnen! Ze kwamen heel dichtbij en sprongen uit de ons tegemoetkomende golven! Het was zo gaaf!!! Menieke en ik zaten beiden met de tranen in onze ogen door deze bijzondere ervaring! Wilde dolfijnen die er zelf voor kiezen om ons op te zoeken en even een showtje weg te geven! Geweldig!! Het leek ook bijna alsof ze, aangemoedigd door ons gejoel, nog een paar sprongetjes extra maakten
Wink
Geen enkele dolfijnenshow op aarde kan tippen aan een ontmoeting met wilde dolfijnen! Want daar horen ze natuurlijk ook, in het wild!

Het is dat we uiteindelijk vanwege de tijd terug moesten varen, want de dolfijnen bleven de hele tijd in onze buurt. Ik wilde helemaal niet weg, hoewel ik wel een lichte zeeziekte begon te ontwikkelen haha! Het terugpeddelen was heel zwaar! Het leek alsof het strand maar niet dichterbij kwam. En toen stond ons de laatste uitdaging te wachten: terug het strand op door de hoge golven. Ik dacht dat we ons gewoon mee konden laten voeren met de golven, maar nee, zo werkte het niet en dat hebben we geweten ook... In eerste instantie ging het heel soepel, want we werden meegenomen door een grote golf en naderden met grote vaart het strand. Daar ging het ook meteen mis, want we dachten: ´ah fijn, we zijn er!´, tot onze boot ineens zijwaarts dreef en een grote golf er tegenaan beukte. We hadden vantevoren instructies gekregen, maar die was ik op dat moment even helemaal kwijt hoor. Het was puur een kwestie van overleven haha! Uiteindelijk bij de 3de golf gebeurde het dan ook: we kapseisden! Ik weet niet precies hoe ik het voor elkaar kreeg, maar Menieke kon nog uit de boot springen, terwijl ik meegesleurd werd en uiteindelijk met de kajak op mn hoofd in het water eindigde! Ik zag het water naderen en dacht dat ik zou verdrinken (ik schijn geschreeuwd te hebben...), maar aangezien we al praktisch op het strand waren, werd de kajak binnen no-time van me af getrokken en besefte ik dat ik helemaal niet kon verdrinken daar

Wink
Was echt een supergave tour! Ik zal straks wat foto´s online zetten, maar de grootste aanrader is het filmpje dat ik op Facebook gezet heb. Daarin zie je een deel van de show die de dolfijnen gaven!

Die avond hebben Menieke en ik trouwens voor het eerst gekookt! En ook meteen een pasta waar we 3 dagen van kunnen eten! Niet dat dit de smaak ten goede komt, maarja het leven van een budget-backpacker gaat nu eenmaal niet over rozen ;)

Gisteren zijn we ook weer heel actief (en ook creatief) bezig geweest, want we lazen in de Lonely Planet dat het mogelijk was om circusles te krijgen en dat wilden wij weleens proberen! Dus we hebben gisteren aan de trapeze gehangen! We hadden twee uur daarvoor nog een wijntje op en toen we de warming-up deden, hadden we daar al meteen spijt van haha! Dit was geen toeristentourtje, maar een serieuze gymles! We zaten in de groep met Rachel uit Sydney, een vrouw die ongetwijfeld ooit als man geboren is en zich ook gedroeg als een relnicht haha! Was onwijs lachen met haar, want ze trok rare gezichten bij moeilijke/zware oefeningen en stortte zich ook en aantal keren wanhopig op de mat, omdat ze er geen kracht meer voor had
Wink
Het was ook echt behoorlijk heftig, maar wel superleuk om te proberen! Zat ergens ver weg nog wel iets van mijn turnverleden in me haha! Heel ver weg hoor...! We hebben op onze kop in de trapeze gehangen en in van die lange doeken/aerial silks (waar echte profs helemaal in kunnen klimmen, zich in kunnen wikkelen en uitrollen etc, maar daar waren wij nog niet...). Superleuk en een behoorlijke workout! De cooling down was ook nog heel zwaar, dus toen kregen we met z´n 3en de slappe lach en kwam er weinig meer van terecht
Wink
Trapezefoto´s zet ik zo ook online!

Gisteravond vonden Menieke en ik het tijd worden om eens echt te gaan stappen! De jeugd hier doet dat dagelijks, maar wij als oma´s moeten dat gedoseerd doen, omdat we anders niets meer waard zijn. We gingen eerst iets drinken in een leuke bar met livemuziek, maarja, daar werd niet gedanst... Rond half 12 besloten we dan ook het roer om te gooien en er een onvergetelijke avond van te maken in de meest foute tent in Byron Bay, genaamd: Cheeky Monkey´s! De 20-ers horen we daar dagelijks over praten en we weten dat er weleens wet-tshirt wedstrijden gehouden worden... nouja dan weet je wel genoeg
Wink
(Ben trouwens heel even weggerend net, want er rende een gigantische kakkerlak voorbij, die nu nog onder de bank zit waar ik op zit.... Ik probeer dapper verder te typen...) Goed, Cheeky Monkeys... we hebben nog nooit zoiets meegemaakt! Iedereen stond op tafels en stoelen te dansen en elke jongen die we aankeken, keek terug met een smachtende blik! We durfden op een gegeven moment gewoon geen enkele gast meer aan te kijken, wantja, als je te lang kijkt, denken ze dat ze beet hebben en komen ze naar je toe voor een praatje of een dansje... We hebben heel uitbundig staan dansen, want ja, daar hadden we zin in: dansen! Maar na een paar uur waren we die hitsige pubers wel zat haha!

Vandaag met een lichte kater maar weer op het strand neegeploft! Morgen beginnen we de dag weer actief, namelijk met een lesje yoga! Yoga is hier helemaal hot en een les met uitzicht op zee leek ons wel wat! Benieuwd hoe goed ik het trek, aangezien ik nu al trapeze-spierpijn heb haha! Zondag rijden we naar Brisbane, waar ik dinsdagmiddag al het vliegtuig pak naar Nieuw-Zeeland voor een nieuw avontuur met Suske!

Ik zal nu wat foto´s online zetten. Waarschijnlijk ook nog een paar van Sydney. Enjoy en tot snel weer! Dikke kus!

Reacties

Reacties

Saskia de Bruijn

Wow!!! Wat een super gaaf verhaal weer!! En je krijgt al bijna tranen in je ogen als je over de dolfijnen leest, laat staan als je het hebt mogen aanschouwen, waanzinnig!!

Lieverd, geniet nog van de voorlopige paar dagen in Ozzie en heeeel veeeeel plezier alvast met Suske in NZ!!! XXX

Shelley

Jouw verhaal maakt mijn (saaie werk)dag weer helemaal goed! Wel met als gevolg dat ik mijn thee een paar keer over mijn toetsenbord heen proestte hahaha! Ik zie helemaal voor me hoe jij nog ligt te gillen dat je verdrinkt, terwijl je al lang en breed op het strand ligt hihi.

Die wilde dolfijnen om je kajak heen klinkt geweldig, lijkt me een waanzinnig mooie ervaring!

Enne... cheeky monkeys. Erger dan de Derrick ;)?

Ik ga nu even je foto's bekijken om wat energie en inspiratie op te doen!

Kus!

P.S. Denk bij de kakkerlak onder je bank gewoon aan Zaza, uit Pluk van de Petteflet ;). Na dat verhaal wilde ik een kakkerlak als huisdier haha! M'n vader heeft me een beetje meewarig aangekeken.. Ben daar ook nog wel op teruggekomen :S.

Zus Sas

Wat heb je weer leuke dingen gedaan! Ben benieuwd naar het filmpje en de foto's! ;-)
Liefs Sas

Margreet

Hallo Paula, Via Richard ben ik op je reisverslag gekomen, omdat ik benieuwd ben naar wat jullie allemaal gaan doen in NZ.
Van Richard heb ik begrepen dat het de bedoeling is dat je in NZ ook een paar maal gaat kajakken in open water. Daarom een adviesje dat ik van een reisagente kreeg. Stop een propje watten in een oor, ben je rechtshandig in je linkeroor, ben je linkshandig in je rechteroor. Het heeft mij prima geholpen en daarom geef ik het graag door. Voor de rest geniet ik van je verhalen. Heel veel plezier in NZ en de groeten aan Richard.
Margreet.

Esther K

Wat geweldig die dolfijnen!! Das het harde werk meer dan waard :)! En vind die trapeze foto's er knap professioneel uit zien hoor!
xx Esther

Saskia

Jeetje, wat zijn jullie actief! Dat kajakken klinkt heftig, maar wat gaaf van de dolfijnen :-) veel plezier en een goede reis naar NZ! x

Alie

Hoi Paula.het is ontzettend leuk om jou verhalen te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.Je zou zo een boek kunnen schrijven. En die dolfijnen ja ik kreeg zelf tranen in mijn ogen toen ik hat las,wat een beleving voor jou,geweldig,Dikke kus van ons Cor& Alie

Martine

Zozo, dat is nog eens andere koek. Vergeleken bij een donderdag- of vrijdagmiddagborrel na het werk (de meest enerverende belevenissen hier), bedoel ik...

Penny

Chica! Wat gaaf! Dolfijnen zijn ook de paarden van de zee :) Ben vet jaloers!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba