Paula goes Down Under

Nieuwe avonturen

Hallo allemaal!

Hier ben ik alweer met nieuwe verhalen! Hebben vandaag even een relaxdagje ingepland, dus lekker lang op internet. Sas en Peet, ben superblij met het laptopje! Maakt internetten een stuk makkelijker.

Inmiddels zijn we met de groep naar de Blue mountains geweest. De 2 dagen daarvoor was het heerlijk zonnig weer en ja hoor, toen we naar buiten stapten richting het busje regende het keihard! Het is een soort rode draad in mijn reiscarriere: een vulkaan op klimmen voor een prachtig uitzicht in het kratermeer in Guatamala: geen meer te zien door de dichte mist... Uitzicht over Kaapstad vanaf de Tafelberg: welk uitzicht? Alleen mist... Naar de prachtige Blue Mountains voor adembenemende uitzichten? De gids moest vertellen wat er normaal gesproken voor moois te zien is bij de verschillende uitkijkpunten, want wij zagen alleen dikke mist..... Nice! Helemaal aan het einde, toen we ons allemaal afvroegen waarom we uberhaupt nog berg op berg af liepen terwijl er toch niets te zien was, trok de mist op en hadden we 1 mooi uitzicht over de bergen! Dat maakte de frustratie ook meteen groter, want het moet zonder mist echt prachtig zijn!! Ik ga dus zeker nog een keer terug tijdens mijn reis, want dit pik ik niet

Wink

De tocht was trouwens wel leuk hoor. Liepen door het regenwoud en zagen veel watervallen, dus dat was sowieso mooi! Bij de eerste wandeling gingen we 1000 treden naar beneden en eenmaal onderaan kon je kiezen of je met een treintje of lopend terug wilde. Sportief als ik ben, koos ik uiteraard voor lopend! Tijdens het beklimmen van de domtoren was ik al buiten adem, maar dit was nog een stukje hoger en door de vochtigheid benam het me helemaal de adem haha! Kwam dan ook met een rood hoofd, bezweet en buiten adem boven aan, maar dat was het waard hoor

Wink
Even bewezen dat 26+ zijn helemaal niks zegt over mijn conditie!

In verband met St. Patricks Day was de stad bezaaid met dronken Ieren, Engelsen en Schotten, dus wij wilden ook even een kijkje nemen. Onderweg in een park zagen we eekhoorns en muizen/ratten lopen en op een gegeven moment rende er iets groots voorbij. Wij (de oma´s) stonden met zn 3en te gillen zo van: ´Wat is dat? Pak je camera! Niet bewegen! Waah er zijn er nog meer! Maak een foto!´ Die beestjes (bleken oppossums/buidelratten) waren duidelijk gewend aan mensen (wed dat we er nog tientallen tegen gaan komen haha) en die bleven dus rustig in de boom zitten en naar ons kijken. Foto maken is dus gelukt

Wink
Later spraken we een Engelse jongen en vertelden hem hierover. Ik wilde de foto´s al laten zien maar hij zei: ´Oh ja, die oppossums in het park ja´, alsof het niks was! Haha!

Voor de pubs stonden rijen, dus uiteindelijk in het hostel nog wijn gedronken en aan de praat geraakt met een paar Schotten. Was erg grappig want we verstonden de helft niet van wat ze zeiden haha! Pas om half 3 in bed, dus toch nog een latertje
Wink

Gisteren zouden we met de groep naar een strandje gaan, maar het was erg bewolkt en miezerde (jaja ik weet dat in NL de zon volop schijnt en ik wil het niet horen!) dus uiteindelijk ben ik met Menieke en Marlon stad in gegaan totdat de zon doorbrak en het wel lekker warm werd. Toen besloten we toch naar het strand te gaan, maar dan naar het bekende Bondi Beach (ik ken het tenminste van die realityserie over de strandwachten op Bondi Beach haha). We hebben de bus gepakt en hoe dichter we bij het strand kwamen hoe bewolkter het was... We zijn op het strand gaan zitten, maar het waaide zo hard dat het koud was en we gezandstraalt werden haha! Lagen helemaal in een deuk, omdat we perse op het strand wilden zitten, maar eigenlijk het liefst naar binnen wilden rennen! Oren, kleren, mond... echt overal kwam zand in! Uiteindelijk toch maar even wat gaan drinken in de buurt en zodra de zon weer doorbrak zijn we naar het strand gerend! Het was echter wel warmer maar het zandstralen ging gewoon door haha! Dus toen hebben we gekozen voor een grasveldje vlakbij, achter bomen en struiken die de wind tegen hielden zodat we toch nog een half uur lang in de zon hebben kunnen liggen in onze bikini´s! Zonder wind, zand en kou

Wink


Gisteravond laatste avondmaal met de groep, dus zijn met zn allen uit eten gegaan in de buurt van het hostel. Daarna nog even de stad in gegaan, maar waren heel erg moe, dus om 12 uur alweer in bed haha!

Ik blijf nog tot woensdag in Sydney en dan vertrek ik samen met Menieke in een huurauto (een gele stationwagen haha) richting Brisbane langs de Oostkust. Heel veel zin in! Ben het groepsgebeuren wel zat, wil lekker mijn eigen plan trekken! Zit echt ontzettend te twijfelen welke route ik nu door Australie wil nemen... het verandert per dag haha (herkenbaar?)! De Oostkust is een en al feest en drank en nu houd ik best van een feestje, maar ik ben niet in Australie om elke dag lam in mijn bed te liggen
Wink
Ik denk erover om de oostkust heel snel te doen (echt alleen de highlights) en dan snel richting midden en zuiden te trekken. Als ik een week over heb en geld dan misschien zelfs nog heel even aan de westkust kijken.... en veel WWOOF-en, want daar krijg ik ook steeds meer zin in! Tussen de locals ipv de backpackers! Anyway, ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Veel liefs!

Reacties

Reacties

Saskia de Bruijn

Hi mop!! Zo'n nachtvoeding heeft zo zijn voordelen, ik ben de eerste die een reactie mag plaatsen om 5 uur snachts :-)!! Wat heeerlijk om je verhalen te lezen... En super leuk om de eigen herinneringen aan Sydney zo weer op te rakelen!! Fijn dat de laptop zo relaxed is, beter!!! En hahaha die Blue Mountains in de mist, story of your (and my) life ;-) Dat je twijfelt over de route kan ik me heel goed voorstellen! Ik zou zeggen, laat het lekker op je afkomen en dan zie je vanzelf waar het schip strand... Eerst maar eens in die gele auto stappen!! Meis, ik ga die kleine Daniël weer in z'n bedje leggen! Have fun en hou ons vooral op de hoogte! Dikke kus!!!!!!

Shelley

Zucht... zwijmel... * jaloers * !! Wat heb je in minder dan een week alweer een hoop geweldige dingen gedaan! Ik kijk verlangend naar de foto's en mis Sydney, wat een geweldige stad blijft dat!
Oostkust is ook echt wel heel erg mooi hoor! En of je wel of niet gaat stappen bepaal je natuurlijk helemaal zelf :P. Midden ben ik niet geweest, maar als je kans hebt naar de westkust te gaan: doen! Dat vond ik echt waanzinnig mooi en dat was voor mijn gevoel écht Australië...

Vergeet niet aan de linkerkant van de weg te gaan rijden woensdag, hihi ;). Geniet ervan!

Dikke kus

Zus Sas

Meeiiiiid!
Wat een mooie foto's weer! Vooral die van de flipflop-automaat...Geweldig! ;-)
Ik heb er nog 1 om toe te voegen aan je lijstje: het uitzicht 'On Top of the Rock' in New York.... Ook toen was het mistig... ;-)
Liefs Sas

Esther K.

Hee Paula! Leuk om je avonturen mee te lezen (en zo ook n beetje mee te beleven)! Leuke plannen...ik zou zeggen lekker genieten van wat je aan t doen bent en vooral proberen om niet te veel na te denken over wat je allemaal wel niet gaat missen (jaja makkelijker gezegd dan gedaan) want je kan toch nooit alles doen! En ja lekker gaan WWOOF-en!
En mist op mooie uitzichtpunten....tja lekker frustrerend he (vooral als je er uren voor hebt moeten klimmen...) maar ook wel weer grappig toch...dat wij ons daar druk over kunnen maken!
We zijn zaterdag wezen demonstreren op de dam, je weet wel, tegen megastallen en bio-industrie. Goede opkomst (zo'n 1000 mensen?) & sprekers en mooi weer (sorry)! Daarna nog met Saskia en paar vrienden Ierse pub in gegaan voor Paddy's day :)!
Veel plezier verder en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!
xx Esther

vera

Mate!
het vroor vannacht in Nederland dus wees maar blij dat je in het warme australie zit! En het zand stralen kun je ook zien als een goede scrub beurt! we genieten weer van je verhalen over de little fellas. Liefs veer

Lisette

Leuk!!!
Je zit daar beter dan op de dam (al die overprikkelde duiven)....
Drink er maar eentje op het goede leven en op ons; zielige thuisblijvers ;)

Veel plezier!
X

Ed

he paultje,

gaaf die berichten van je. Ik blijf je volgen.Volgend jaar willen wij ook down under dus alle info kunnen we wel gebruiken. Dus niet te snel langs die oostkust hoor!

have fun!!

Penny

Hoi! Je eigen laptop? Dat is wel heel hip backpacken ;)

Wat goed dat we eerst de Dom hebben beklommen als voortraining! Ik wist dat het een cadeau voor lange termijn zou zijn! Wat is je nieuwe nummer in Australië? Of lees ik dat later in het verhaal?

Doei!

(En hoefjes van Libel)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba