Paula goes Down Under

Eerste dagen in Sydney!

Hallo allemaal!

Na een slopende reis van bijna 36 uur ben ik donderdag (woensdag op donderdagnacht in NL) aangekomen in Sydney!Afscheid nemen op Schiphol was niet leuk, maar zodra ik door de douane was, had ik alweer volop zin in het avontuur!

De vlucht via Bangkok (1,5 uur wachten) en Taipei (10 uur wachten) viel toch zwaarder dan ik dacht. Heb maar een uur of 5 kunnen slapen, waarvan 4 uur in een hotel in Taipei dat voor ons geregeld was zodat het wachten minder zwaar werd

Wink
Wilde eerst nog Taipei ingaan, maar de stad zag er niet echt aantrekkelijk uit en mijn bedje wel! Op de eerste vlucht naar Bangkok waren er ook geen tv-schermpjes in de stoelen voor ons, dus op een gegeven moment wist ik niet meer watik moestdoen en slapen ging niet omdat het een dagvlucht was. Ik was klaarwakker. De vlucht naar Taipei (3,5 uur) wel een poosje geslapen en tijdens de laatste naar Sydney heerlijk films gekeken, omdat we daar wel schermpjes hadden
Laughing
Halverwege de reisraakten we ook allemaal de weg kwijt: is het nu dag of nacht? Hoe laat is het?En in NL?

De groep van Australian Backpackers is leuk! Vooral 2 meiden waar ik veel mee omga. Zij zijn net zo oud als ik en de rest is begin 20 (of nog niet eens) en die zijn toch met andere dingen bezig merk ik. Voel me net een oma haha! Gisteren met een behoorlijk slaaptekort en jetlag aangekomen. Konden eerst relaxen en opfrissen in hostel, maar savonds stond er een feestje gepland. De surforganisatie had een bootfeest georganiseerd met plaats voor wel 500 man!

We stonden als een stel zombi's in de rij voor het feest en ik had er weinig vertrouwen in, maar eenmaal binnen met de muziek en een drankje in mijn hand was het top! Voeren in de boot onder de Harbour Bridge door en vlak langs het verlichte operahouse, supermooi!! Dat gaf echt het gevoel van: Yes!! Ik ben echt in Sydney!

Cool
Hebben lekker gedanst tussen alle surfdudes (goed begin van de vakantie haha) en kreeg zelfs al zin in de afterparty, maar gelukkig besloten we toch om 11 uur naar het hostel terug te gaan. Daar heeft iedereen in coma gelegen haha! Vanochtend op tijd weer op om wat praktische zaken te regelen: bankrekeninggeopend, zorgpasje geregeld,huurauto's bekeken etc. Voel me stuk beter dan gister, maar nog wel beetje alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden haha! Vanmiddag vrij en met Marlon en Menieke (de andere oma's)naar de botanische tuinen geweest. Die zijn prachtig! Enorm groot park, met heel veel groen! In de bomen hangen tientallen vleermuizen te slapen en de mooiste vogels vliegen er rond, waaronder kakatoe's! Goede besteding van de middag!

Het is hier trouwens herfst, maar geen zorgen om mij, het is 30 graden en heel zonnig!
Laughing
Morgen naar de Blue Mountains, daar heb ik veel zin in!

Oh in mijn vorige blog had ik mijn telefoonnummer geschreven, maar ik heb een andere simkaart gekregen dus dat nummer gebruik ik helemaal niet. Op mijn volgende blog schrijf ik mijn nieuwe nummer, heb hem nu niet bij de hand...

Dikke kus uit Sydney!

Reacties

Reacties

Inge

Je moet schrijfster worden, meis. Zelfs op dit tijdstip (08.20 uur) lees ik je verhaal met veel enthousiasme op mijn pc'tje in Zeist :-).

Genietze daar!
Kus

Saskia de Bruijn

Jeeeeee, je bent er!!!! :-) Ik ben nu al aan het genieten van je verhaal! Fijn dat je er nu écht bent! Gelijk al een party, doe je goed meis!! Ongelofelijk veel plezier komende dagen en met wennen maar dat komt helemaal goed!! Dikke XXX ps: Daniël slaapt al zes uur achter elkaar snachts! :-)

Zus Sas

Hey Paula!
Gaaf dat je er nu bent en wat heb je al mooie foto's gemaakt! ;-)
Wel balen dat je op je eerste vlucht geen schermpje voor je had! Dat zou verboden moeten worden op zulke lange vluchten!! Gelukkig had je nog wat leesvoer ;-)
Heel veel plezier en sterkte met de jetlag...
Dikke kus van Sas

pap&mam

Geweldig meid, die eerste ervaringen+indrukken+vieuws...
Fijn dat je het Aussie/backbaggevoel al te pakken hebt!
Toen wij SchipholAirport uitliepen...waren we je al vergeten...Nou, we hopen nog veel van je mooie verhalen te lezen+genieten...Lieve Paula, veel plezier en een dikke kus van ons!!!!

Tamara

Nou 'oma', het klinkt fantastisch! Fijn dat je leuke reisgenoojes hebt. En wat een mooi foto's!

xxx

Saskia

Klinkt gaaf, wist niet dat je een bankrekening moest openen trouwens! En vleermuizen zijn cool! ;-) groetjes en ik ga nu je foto's kijken xxx

Wiske

Dan neem ik aan dat je tijdens de 1ste vlucht mooi de tijd hebt gehad om de L.P. van NZ uit je hoofd te leren ..... ;-).

Penny

Wat cool! Hebben ze daar ook paarden in Sydney? Hihi, omaatje :)!

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba